Με γνώμονα την ανάδειξη των άριστων φοιτητών που διαπρέπουν με τις επιδόσεις τους, το Βρετανικό Πανεπιστήμιο Queen Margaret University (QMU), σε συνεργασία με το οποίο το Μητροπολιτικό Κολλέγιο προσφέρει το πρόγραμμα σπουδών Νοσηλευτικής- BSc (Hons) Nursing, διοργανώνει, για ακόμα μια χρονιά, τα Φοιτητικά Βραβεία “Best Undergraduate student on an overseas programme”.
Πρόκειται για έναν θεσμό που έχει στόχο να αναδείξει και να βραβεύσει τους καλύτερους φοιτητές, από όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα συνολικά, στον κόσμο, τα οποία, σε συνεργασία με το QMU, προσφέρουν το πρόγραμμα BSc (Hons) Nursing. Για τον κλάδο της Νοσηλευτικής, οι 4 από τους 5 υποψήφιους είναι φοιτητές του Μητροπολιτικού Κολλεγίου!
Το βασικό κριτήριο ώστε ένας φοιτητής να είναι υποψήφιος στα ετήσια βραβεία Νοσηλευτικής του Queen Margaret University είναι οι υψηλές ακαδημαϊκές επιδόσεις.
Λίγο πριν την φετινή τελετή βράβευσης, η οποία πρόκειται να λάβει χώρα διαδικτυακά, 4 τελειόφοιτες του προγράμματος σπουδών Νοσηλευτικής μοιράζονται τα συναισθήματά τους για την υποψηφιότητά τους, την εμπειρία από τις σπουδές τους στο Μητροπολιτικό Κολλέγιο και τα μελλοντικά επαγγελματικά τους σχέδια.
Μαρία- Ειρήνη Λιβάνη: «Μαζί με την πρόσφατη ολοκλήρωση των σπουδών μου στο πρόγραμμα BSc (Hons) Nursing, έμαθα ότι είμαι υποψήφια για το βραβείο “Best Undergraduate student on an overseas programme from QMU”. Η ανακοίνωση αυτή με γέμισε με συναισθήματα χαράς και υπερηφάνειας. Ήταν μια ανταμοιβή για τους κόπους μου. Πιστεύω ότι η προηγούμενη εργασιακή μου εμπειρία στον χώρο της Υγείας, συνέβαλε καταλυτικά στις ακαδημαϊκές μου επιδόσεις.
Στα τέσσερα χρόνια της ακαδημαϊκής μου πορείας στο Μητροπολιτικό Κολλέγιο έχω αποκομίσει μόνο θετικά συναισθήματα και εμπειρίες. Το ταξίδι της μάθησης ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον, καθώς η γνώση ερχόταν μέσα από βιωματικές εμπειρίες, τόσο στα εργαστήρια του Campus όσο και στους φορείς υγείας όπου πραγματοποιούσαμε την κλινική μας άσκηση. Οι προκλήσεις που αντιμετώπισα ήταν πολλές. Θεωρώ όμως πως αυτή που χρειάστηκε να διαχειριστώ με αμεσότητα και συνέπεια ήταν ο συνδυασμός των σπουδών μου, με την μητρότητα και την εργασία.
Τα μαθήματα ήταν όλα άρρηκτα συνδεδεμένα μεταξύ τους και απαιτούσαν συνεχώς την συμμετοχή μας. Έτσι, δεν άφησαν ούτε μια στιγμή περιθώρια πλήξης και έλλειψης ενδιαφέροντος για εμάς τους φοιτητές. Οι καθηγητές ήταν όλοι υποστηρικτικοί, πολύ καλά προετοιμασμένοι και πρόθυμοι να λύσουν κάθε απορία που προέκυπτε. Η Ακαδημαϊκή Υπεύθυνη του προγράμματος σπουδών για το Campus Πειραιά, κα Ρεκλείτη, ήταν πάντα διαθέσιμη να στηρίξει και να καθοδηγήσει τις ιδέες και τις προσπάθειες μας.
Ελπίζω στο άμεσο μέλλον να συνεχίσω τις σπουδές μου, αποκτώντας έναν μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην Κοινοτική Νοσηλευτική, τομέα που μου κεντρίζει έντονα το ενδιαφέρον». Ξένια Χατζιλλάρι: «Επέλεξα να σπουδάσω Νοσηλευτική γιατί πρόκειται για μια επιστήμη που δίνει τη δυνατότητα παροχής ολιστικής φροντίδας στον ασθενή. Αυτό ακριβώς το κομμάτι είναι που με γεμίζει περισσότερο και σκοπεύω να εξασκήσω χρησιμοποιώντας όλα όσα έμαθα στη διάρκεια της φοιτησής μου στο ακαδημαϊκό πρόγραμμα σπουδών BSc (Hons) Nursing του Μητροπολιτικού Κολλεγίου. Πρόκεται για εφόδια που δεν άπτονται μόνο των επιστημονικών γνώσεων, αλλά́ εμπεριέχουν και έννοιες όπως η ψυχολογική́ υποστήριξη των ασθενών, η κατανόηση των αναγκών τους αλλά και η ενσυναίσθηση.
Πριν λίγους μήνες ολοκλήρωσα τη φοίτησή μου στο πρόγραμμα σπουδών Νοσηλευτικής και μπορώ να πω ότι το σύστημα εκπαίδευσης στο Μητροπολιτικό Κολλέγιο είναι απόλυτα επικαιροποιημένο και άκρως οργανωμένο. Η μέθοδος προσομοίωσης που εφαρμόζεται στα εργαστήρια της Σχολής Υγείας στη διάρκεια της βασικής κλινικής εκπαίδευσης, η διεπαγγελματική εκπαίδευση με φοιτητές διαφορετικών κλάδων υγείας, η παρακολούθηση εκπαιδευτικών σεμιναρίων και συνεδριών συνέβαλαν στη απόκτηση πολύτιμων θεωρητικών γνώσεων και πρακτικών ικανοτήτων. Σύμμαχοι σε όλο αυτό το ταξίδι της γνώσης ήταν, και εξακολουθούν να είναι, οι έμπειροι και καταξιωμένοι καθηγητές μας οι οποίοι βρίσκονταν πάντα στο πλευρό μας για να μας βοηθήσουν, να μας ενθαρρύνουν και να μας καθοδηγήσουν.
Παράλληλα, πολύ σημαντικές υπήρξαν και οι εμπειρίες που απέκτησα κατά την διάρκεια της κλινικής πρακτικής άσκησης σε δημόσια και ιδιωτικά νοσοκομεία της Αθήνας, καθώς μέσω αυτής μου δόθηκε η ευκαιρία να έρθω σε επαφή με πραγματικά περιστατικά τα οποία συνέβαλαν στην ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων όπως η κριτική σκέψη, η συστηματική προσέγγιση για την επίλυση προβλημάτων και η νοσηλευτική λήψη αποφάσεων στο επαγγελματικό πλαίσιο παροχής ασθενοκεντρικής φροντίδας. Θεωρώ ότι η αξιοποίηση όλων των παραπάνω, σε συνδυασμό με την προσωπική προσπάθεια, οδήγησαν στην υποψηφιότητα μου για τα ετήσια βραβεία φοιτητών Νοσηλευτικής από το Queen Margaret University, για την οποία νιώθω ιδιαίτερα περήφανη!
Όσον αφορά το μέλλον, η επιθυμία μου για την άσκηση του νοσηλευτικού επαγγέλματος σε ένα εργασιακό περιβάλλον που θα μου επιτρέψει να αξιοποιήσω και να εμπλουτίσω τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις και ικανότητες είναι εξαιρετικά μεγάλη. Από τα μελλοντικά μου σχέδια δεν θα μπορούσε να λείπει η παρακολούθηση ενός μεταπτυχιακού προγράμματος, η δημοσίευση ερευνητικών εργασιών σε ελληνικά περιοδικά, η εκπόνηση μιας διδακτορικής διατριβής και η ενασχόληση με την ακαδημαϊκή εκπαίδευση αποτελούν ορισμένους μακροπρόθεσμους στόχους μου». Ελισάβετ Τσολακίδου: «Ολοκληρώνοντας το 4ετές ακαδημαϊκό πρόγραμμα σπουδών Νοσηλευτικής του Μητροπολιτικού Κολλεγίου, σε συνεργασία με το Queen Margaret Univesrity, έχω αποκομίσει γνώσεις και εμπειρίες που αποτελούν ισχυρά θεμέλια για την εξέλιξή μου στο νοσηλευτικό επάγγελμα.
Το ιδιαίτερο αυτό πρόγραμμα, συνδυάζει τόσο το θεωρητικό, όσο και το πρακτικό πλαίσιο, σε όλη τη διάρκεια των σπουδών. Το γεγονός αυτό με βοήθησε να κατανοήσω καλύτερα τις γνώσεις που απέκτησα μέσα από τα μαθήματα και την προσωπική μελέτη, αφού όσα μάθαινα τα βίωνα στην πράξη στη συνέχεια. Στη διαδικασία αυτή, με βοήθησε η στήριξη των καθηγητών μου, αλλά και η προσωπική οργάνωση των υποχρεώσεων μου, ώστε να γνωρίζω πάντα την προθεσμία των εργασιών και των μαθημάτων. Με την υποψηφιότητά μου για το βραβείο, βλέπω τις προσπάθειές μου να ανταμείβονται και νιώθω ευγνωμοσύνη και περηφάνεια που κατάφερα να φτάσω ως το τέλος, με μία καλή απόδοση.
Ως φοιτήτρια με μεγάλο ενδιαφέρον και αγάπη για το ανθρώπινο σώμα και τις λειτουργίες του, έβρισκα συναρπαστικό το γεγονός ότι τα μαθήματα και οι εργασίες περιστρέφονται γύρω από αυτό. Τα μαθήματα Ανατομίας και Φυσιολογίας, αλλά και ο συνδυασμός τους με την ανάλυση υποθετικών περιπτώσεων ασθενών, είναι ένας τρόπος εκμάθησης που με βοήθησε εξαιρετικά πολύ στην απόκτηση κριτικής σκέψης.
Η μεγαλύτερη πρόκληση που συνάντησα στη φοιτητική μου πορεία, ήταν η πρακτική άσκηση στα 2 πρώτα έτη των σπουδών μου, καθώς η ένταξη μου σε ένα νοσηλευτικό τμήμα ήταν κάτι πρωτόγνωρο και αρκετά αγχογόνο. Ευτυχώς, με το πέρασμα των ημερών, απέκτησα νέες γνώσεις και ικανότητες που ίσως να μην ήταν εφικτώ να εκλάβω στα πλαίσια του μαθήματος. Με τον τρόπο αυτό αυξήθηκε η αυτοπεποίθησή μου και οι ικανότητες επικοινωνίας μου, τόσο με το προσωπικό των νοσοκομείων, όσο και με τους ασθενείς.
Εισπράττω μεγάλη ευχαρίστηση και ικανοποίηση όταν βοηθώ τους ασθενείς και τους βλέπω να βελτιώνονται μέρα με τη μέρα. Το αίσθημα χαράς που νιώθεις όταν βλέπεις έναν ασθενή να επιστρέφει στην κανονική του ζωή και έχεις συμβάλει και εσύ ο ίδιος σε αυτό, είναι αυτό που αγαπώ περισσότερο στο νοσηλευτικό επάγγελμα. Μελλοντικά, θα προσπαθήσω να εξελίσσομαι διαρκώς και να εντάσσομαι στα νέα δεδομένα της νοσηλευτικής επιστήμης, έχοντας πάντα ως προτεραιότητα, το συμφέρον και την ευεξία των ασθενών». Νίκη Σταμάτη: «Έχοντας διανύσει και τα 4 έτη φοίτησης του προγράμματος σπουδών Νοσηλευτικής, BSc (Hons) Nursing, της Σχολής Υγείας του Μητροπολιτικού Κολλεγίου, σε συνεργασία με το Queen Margaret University, έχω αποκομίσει ένα σύνολο θεωρητικών και πρακτικών γνώσεων, καθώς και σημαντικές εμπειρίες από την αλληλεπίδραση με διαφορετικά περιβάλλοντα, που με βοήθησαν να εξελιχθώ τόσο σε προσωπικό, όσο και επαγγελματικό επίπεδο και ενίσχυσαν την αγάπη μου για το επάγγελμα, την προσφορά και την παροχή φροντίδας με επίκεντρο τους ασθενείς.
Ακόμη, η πρακτική άσκηση με βοήθησε να αναπτύξω κριτική σκέψη, διεπαγγελματική συνεργασία, αποτελεσματική επικοινωνία και σύνδεση με τους ασθενείς, δεξιότητες που πρέπει να διαθέτει κάθε μελλοντικός επαγγελματίας υγείας. Επίσης, μου επέτρεψε να εφαρμόσω και να εξασκήσω θεωρητικές και εργαστηριακές γνώσεις των μαθημάτων, αποκτώντας μεγαλύτερο ακόμη ενδιαφέρον για την νοσηλευτική φροντίδα, και να βιώσω πρωτοφανή συναισθήματα χαράς, ικανοποίησης, ευαισθητοποίησης και ενσυναίσθησης.
Βασικό στοιχείο για την επιτυχημένη ολοκλήρωση του προγράμματος είναι η μεθοδική μελέτη, η συνεχής παρακολούθηση των μαθημάτων, η συμπληρωματική προσωπική μελέτη και η συμμετοχή στην πρακτική άσκηση για την απόκτηση γνώσεων από πολλούς διαφορετικούς τομείς και διαφορετικές δομές υγείας. Επιπλέον, η επικοινωνία με τους καθηγητές και η στήριξή τους, σε συνδυασμό με τον τρόπο διδασκαλίας των μαθημάτων, με τη χρήση τεχνολογίας και άλλων μέσων για αφομοίωση της γνώσης, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της επιτυχημένης ολοκλήρωσης των σπουδών μου.
Θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρω, ότι σε αυτή την δύσκολη περίοδο που διανύουμε λόγω της πανδημίας εμφανίστηκαν αρκετές προκλήσεις και πρωτόγνωρες δυσκολίες, οι οποίες αντιμετωπίστηκαν σε ικανοποιητικό βαθμό με συνεργασία, υπομονή, νέα κίνητρα και με την εφαρμογή πρακτικών μεθόδων για την online και εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Στο μέλλον, και με την απόκτηση του πτυχίου μου σκοπεύω να εμπλουτίσω τις γνώσεις μου με την παρακολούθηση ενός μεταπτυχιακού προγράμματος, την εξειδίκευση σε κάποιο τομέα και, φυσικά, την εργασία σε ένα νοσοκομείο».