Επιστημονικό συμπόσιο του Μητροπολιτικού Κολλεγίου στο πλαίσιο του συνεδρίου «Νέος Παιδαγωγός»

13023386 10154078548227210 1401764702 nΗ ακαδημαϊκή ομάδα του Τμήματος Παιδαγωγικών και Ειδικής Αγωγής του Μητροπολιτικού Κολεγίου διοργάνωσε Προσκεκλημένο Συμπόσιο που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Συνεδρίου «Νέος Παιδαγωγός» στις 16-17 Απριλίου 2016. Ζητούμενο του συμποσίου ήταν η ανάδειξη των πολλαπλών ενθαρρυντικών αποτελεσμάτων από την πρώιμη παρέμβαση παιδιών με νοητική υστέρηση. Πιο συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε μια ενδελεχής προσπάθεια παρουσίασης προγραμμάτων παρέμβασης στις Προμαθηματικές Έννοιες από τη Δρ. Γαρυφαλιά Χαριτάκη, στις Δεξιότητες Ανάγνωσης και Γραφής από την κα Θεώνη Κυριακού, καθώς και στα Προβλήματα Συμπεριφοράς - Συμβουλευτική Γονέων από τη Δρ. Αναστασία Κοτσοπούλου.

Σύμφωνα με το Εγχειρίδιο της Αμερικάνικης Ένωσης Ψυχιάτρων (DSM IV), τα διαγνωστικά κριτήρια για τη νοητική υστέρηση είναι: Νοητική ικανότητα σημαντικά υποδεέστερη του μέσου όρου, συντρέχουσες δυσλειτουργίες ή αναπηρίες στην παρούσα προσαρμοστική ικανότητα σε τουλάχιστον δύο από τις ακόλουθες περιοχές: επικοινωνία, αυτοεξυπηρέτηση, ζωή μέσα στο σπίτι, κοινωνικές-διαπροσωπικές δεξιότητες, αυτο-καθοδήγηση, λειτουργικές ακαδημαϊκές δεξιότητες, εργασία, ψυχαγωγία, υγεία και ασφάλεια, καθώς και η ηλικία έναρξης να τοποθετείται πριν από τα 18 χρόνια του ατόμου.