Ένα πρωτοποριακό Escape Room Συναισθημάτων από τους φοιτητές του Μητροπολιτικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης

Οι νικητές του 5ου Συμποσίου Έρευνας και Καινοτομίας Φοιτητών μιλούν για το project τους.

escaperoom news

Συνάντηση κορυφής! Επτά φοιτητές από διαφορετικά τμήματα και Σχολές του Μητροπολιτικού Κολλεγίου στη Θεσσαλονίκη συνεργάστηκαν για τη δημιουργία ενός Escape Room βασισμένο στην επιστήμη της Ψυχολογίας.
Ο λόγος για τους φοιτητές Γκανάτσιου Καλλιόπη, Εριφύλη Ματσίκα, Ιωάννα Πλαβού από το Τμήμα Ψυχολογίας, Μιχάλη Κεραμίδα, Γιώργο Παπαδόπουλο από το Τμήμα Σκηνοθεσίας, Δημήτρη Μπλανά από το Τμήμα Αρχιτεκτονικής και Παντελη Καραφουλίδη από το Τμήμα Μουσικής Τεχνολογίας.

Πρόκειται για μια από τις πιο επιτυχημένες διατμηματικές εργασίες που έχουν πραγματοποιηθεί ποτέ στο Μητροπολιτικό Κολλέγιο, αφού η ιδέα τους κατέκτησε την 1η θέση όταν παρουσιάστηκε στο 5ο Συμπόσιο Έρευνας και Καινοτομίας Φοιτητών που διοργάνωσε το Μητροπολιτικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης για το ακαδημαϊκό έτος 2018-19.

Οι επτά φοιτητές, οι οποίοι μάλιστα συναντήθηκαν και συνεργάστηκαν για πρώτη φορά, κάνοντας έρευνα και εφαρμόζοντας γνώσεις και δεξιότητες που έχουν κατακτήσει από το πρόγραμμα σπουδών που παρακολουθούν στο Μητροπολιτικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης,  δημιούργησαν ένα δωμάτιο διαφυγής βασισμένο σε θεωρίες του Στρες της επιστήμης της Ψυχολογίας. Πιο αναλυτικά, το FF Room (Fight or Flight room), όπως το ονόμασαν, στηρίζεται στις ιδέες ενός horror escape room, το συγκεκριμένο project αφορά σε ένα διαδραστικό βιωματικό παιχνίδι, μέσω του οποίου οι συμμετέχοντες εξασκούνται στην ψυχοφυσιολογική τους ανταπόκριση και προσαρμογή σε στρεσογόνα ερεθίσματα. 

 

Η αρχική ιδέα του δωματίου απόδρασης βασίζεται στις θεωρίες των Cannon (1932) με το μοντέλο πάλης-φυγής (fight or flight), του Selye (1956) του συνδρόμου γενετικής προσαρμογής και του Lasarus (1975) ως προς την αξιολόγηση και την αντίδραση στο στρες.
Ο σκοπός του δωματίου είναι η εξοικείωση με οπτικοακουστικά στρεσογόνα ερεθίσματα και η διαχείριση ψυχοφυσιολογικών αλλαγών, γνωστικών λειτουργιών και όξυνσης των αισθήσεων. Αν και έχουν διατηρηθεί όλα τα στοιχεία ενός τυπικού δωματίου διαφυγής (γρίφοι, κρυψώνες κ.α.), θα λέγαμε ότι, πρόκειται για μια βιωματική εμπειρία που έχει στόχο τη μάθηση και τη διαχείριση έντονων συναισθημάτων περισσότερο, παρά για ακόμα ένα δωμάτιο διαφυγής όπου ο συμμετέχοντες καλούνται να αποδράσουν.

Στο σύντομο βίντεο, οι φοιτητές εξηγούν τον τρόπο σκέψης του project, τον ρόλο που ανέλαβε ο καθένας προκειμένου να ολοκληρωθεί επιτυχώς η υλοποίηση του, τις προκλήσεις που αντιμετώπισε, καθώς και τις εμπειρίες που αποκόμισε από τη συμμετοχή του σε μια τόσο ενδιαφέρουσα παραγωγή.