Postgraduate Certificate Learning and Teaching in Higher Education (Μεταπτυχιακή Εξειδίκευση στη Μεθοδολογία Διδασκαλίας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση)

 

Γιατί να επιλέξω αυτό το πρόγραμμα;

Με την επιτυχή κτήση του τίτλου σπουδών, οι απόφοιτοι έχουν το δικαίωμα να αιτηθούν  να γίνουν αποδεκτοί από την Higher Education Academy (ΗΕΑ) στη Μεγάλη Βρετανία με τη βαθμίδα fellowship (Fellow of the Higher Education Academy). 

 

                                                     
     

Περιγραφή 

To Postgraduate Certificate (PG Cert) Learning and Teaching in Higher Education υποστηρίζει την αρχική και συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη των επαγγελματιών της εκπαίδευσης στην υποστήριξη της μάθησης και διδασκαλίας. Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε για να παρέχει υποστήριξη σε νέους διδάσκοντες στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Παρέχει επίσης, ευκαιρίες επαγγελματικής ανάπτυξης σε έμπειρους ακαδημαϊκούς και εκπαιδευτικούς στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα ενασχόλησης με νέα δεδομένα στο χώρο της διδασκαλίας, και των πρακτικών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε τοπικό, εθνικό και διεθνές περιβάλλον.  

Η διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση του προγράμματος σχεδιάστηκαν με βάση το Βρετανικό πλαίσιο επαγγελματικών πρακτικών (UK Professional Standards Framework – UKPSF) . Το UKPSF περιγράφει τις πρακτικές διαστάσεις σχετικά με το ρόλο της διδασκαλίας και μάθησης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Παράλληλα, αποτελεί ένα εγκεκριμένο επαγγελματικό πλαίσιο αναφοράς για τις πρακτικές διδασκαλίας, μάθησης και υποστήριξης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Διάρκεια: 1 έτος
Γλώσσα: Ελληνικά

                                            

Επαγγελματικές Προοπτικές

Η Μεταπτυχιακή Εξειδίκευση στη μεθοδολογία Διδασκαλίας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (PG Cert Learning and Teaching in Higher Education) απευθύνεται σε κατόχους πανεπιστημιακών τίτλων σπουδών που διδάσκουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση κι επιθυμούν να εξελιχθούν περαιτέρω στην ακαδημαϊκή κοινότητα. Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ικανότητα:

      • Να γνωρίζουν εις βάθος τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης και τη χρήση τους στη διδασκαλία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
      • Να αναλύουν να αξιολογούν και να εξελίσσουν εκπαιδευτικές πρακτικές τόσο για τους ίδιους όσο και για άλλους συναδέλφους τους.
      • Να χρησιμοποιούν οργανωτικές και επικοινωνιακές επαγγελματικές δεξιότητες διδασκαλίας ανάλογα με το γενικό και ειδικό ακαδημαϊκό πλαίσιο.
      • Να αξιολογούν, επιλέγουν και να χρησιμοποιούν μια σειρά στρατηγικών αξιολόγησης, ανατροφοδότησης και επίβλεψης αλλά και να χρησιμοποιούν την έρευνα στην υπηρεσία της περαιτέρω εξέλιξης των ικανοτήτων και του εκπαιδευτικού ρόλου τους.

 

 

                           
 
                 
                 
       

Μαθήματα

                

 

 

    

 

 

       Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δύο (2) μαθήματα των 30 credits έκαστο:

    • Η Επιστήμη της Αγωγής και η Μάθηση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
    • Περιβάλλον, πρακτικές και έρευνα στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Τα δύο μαθήματα παρέχουν τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να επιδείξουν ευρεία κατανόηση των προσεγγίσεων στη διδασκαλία και υποστήριξη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ η δομή του προγράμματος υποστηρίζει την κριτική αυτοαξιολόγηση του κάθε συμμετέχοντα σε σχέση με τις πρακτικές διδασκαλίας και υποστήριξης της μάθησης.

    

 Σύστημα Καθοδήγησης (Mentoring Scheme)

Σε κάθε συμμετέχοντα στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα, ανατίθεται ένας καθοδηγητής (mentor), ο οποίος είναι υπεύθυνος για την παρατήρηση του συμμετέχοντα στη διδασκαλία, με σκοπό την ανάπτυξη κριτικής επίγνωσης στα περιεχόμενα των μαθημάτων και των ζητούμενων παραδοτέων.

Οι mentors θα έχουν τη δυνατότητα να παρατηρήσουν και να ανατροφοδοτήσουν τον συμμετέχοντα, να προτυποποιήσουν τις σωστές πρακτικές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, να προάγουν την επιστήμη της αγωγής, καθώς και να παρέχουν γενικές συμβουλές και καθοδήγηση.

 

 

 

 

  

 

 

         
                                                           
       

Προυποθέσεις Εισαγωγής

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε κατόχους πανεπιστημιακών τίτλων σπουδών από Ελληνικά Ιδρύματα ή ιδρύματα της αλλοδαπής με την προϋπόθεση ότι μπορούν να πιστοποιήσουν τη διδασκαλία 50 ωρών (σε ετήσια βάση) στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Δικαιολογητικά Εγγραφής:

    • Πρώτο πτυχίο από εκπαιδευτικά ιδρύματα της Ελλάδας ή του εξωτερικού (ανεξαρτήτως γνωστικού αντικειμένου)
    • Πιστοποίηση  διδασκαλίας 50 ωρών (σε ετήσια βάση) στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. 
    • Συστατικές Επιστολές
    • Αστυνομική Ταυτότητα
    • Πτυχίο / πιστοποιητικό γνώσης Αγγλικής γλώσσας (μόνο όπου απαιτείται)
    • Άλλοι τίτλοι σπουδών (εάν υπάρχουν)
    • Αίτηση Εγγραφής του Μητροπολιτικού Κολλεγίου

Την αξιολόγηση των παραπάνω δικαιολογητικών συμπληρώνει η προσωπική συνέντευξη επιλογής των υποψηφίων.

Ενθαρρύνεται η υποβολή αιτήσεων για εισαγωγή στο πρόγραμμα και από υποψηφίους που δε διαθέτουν πρώτο πτυχίο, αλλά έχουν σχετική προϋπηρεσία και αποδεδειγμένες πρότερες γνώσεις στο γνωστικό αντικείμενο.

                                             

Καθηγητές

Το διδακτικό προσωπικό της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών απαρτίζεται από διακεκριμένους καθηγητές, που διαθέτουν μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους σπουδών, πλούσιο ερευνητικό έργο, διδακτική εμπειρία σε Πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού και επαγγελματική καταξίωση στον τομέα εξειδίκευσης τους. 

Στην πλειοψηφία τους δραστηριοποιούνται επαγγελματικά σε δομές, φορείς, κλινικά πλαίσια, νοσοκομεία, σχολεία, παιδικούς σταθμούς, νηπιαγωγεία ΜΚΟ, εταιρείες κ.λπ. ως ψυχολόγοι, βρεφονηπιοκόμοι, ειδικοί παιδαγωγοί, δάσκαλοι, καθηγητές κ.α. και διαθέτουν πολυετή επαγγελματική εμπειρία στον τομέα τους, ώστε να μπορούν να μεταφέρουν στους φοιτητές τους τις μεθόδους εφαρμογής της θεωρίας στην πράξη.

Δείτε εδώ τους καθηγητές της Σχολής και τα βιογραφικά τους.   

 

 

Δηλώσεις Φοιτητών / Αποφοίτων


 

 

Gallery Σχολής


 

 

Τα Νέα της Σχολής